Το αφεντικό τρελάθηκε
2016-07-16 10:20Προχθές πληροφορηθήκαμε την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο... ιλλιγιώδες ποσό των 45 εκατομ. ευρώ, στα πλαίσια των συμφωνιών του 3ου, του "δικού" μας μνημονίου. Το ότι κάποτε -φαντάζει μακρινό παρελθόν- η θέση μας για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και το θεωρούσαμε "μοχλό ανάπτυξης και στήριξης της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας" δεν φαίνεται να ενοχλεί κανέναν στην κυβέρνηση. Ίσως, για να μην τον αδικώ, ο ευσυγκίνητος σ. Σπίρτζης χύσει λίγα δάκρυα in memoriam για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τις παλιές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, για τη... χαμένη αθωότητα, για την ταχεία μετεξέλιξη του χώρου μας σε κάτι ξένο και απωθητικό. Για την ιστορία παραθέτω το σχετικό ρεπορτάζ: www.efsyn.gr/arthro/gia-45-ekat-eyro-stoys-italoi-i-trainose Δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό, να παραθέσω τα λόγια του σ. Σταθάκη για το ίδιο θέμα από το μακρινό (λέμε τώρα) παρελθόν (15/7/2013):
“ΣΚΑΝΑΛΩΔΕΙΣ ΟΡΟΙ – ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΑΚΙΝΗΤΑ 120 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ”
«Η ανακοίνωση της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. θέτει ερωτηματικά τόσο για την σκοπιμότητα όσο και για τους όρους υπό τους οποίες διεξάγεται» τονίζει, σε δήλωση του, ο υπεύθυνος του τομέα Ανάπτυξης της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Σταθάκης.
Οπως σημειώνει ο κ. Σταθάκης: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι σήμερα πλέον μια κερδοφόρα επιχείρηση. Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία. Ταυτόχρονα, η εξαγγελθείσα ιδιωτικοποίηση τραυματίζει οποιοδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών και ένταξη της χώρας στα δίκτυα του διεθνούς εμπορίου. Τέλος, προωθείται μια εποχή που η μετακίνηση με το τραίνο αναμένεται διεθνώς να αναγεννηθεί τόσο ως μέσου τουριστικής περιήγησης, όσο ως μέσο μαζικής μεταφοράς για τους πολίτες».
Σχετικά με τους όρους, υπό τους οποίους διεξάγεται ο διαγωνισμός, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει: «Η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή (300 εκατ. ευρώ) με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης, την αποπληρωμή τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων.
Ταυτόχρονα, οι όροι του διαγωνισμού για την εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. περιλαμβάνουν και σκανδαλώδεις όρους που ευθέως τραυματίζουν το ελληνικό δημόσιο, καθώς χαρίζονται στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου αξίας ύψους κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης».
«Δυστυχώς, αποκαλύπτεται ότι στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων» καταλήγει ο κ. Σταθάκης.
Το πώς έφτασε μια κρατική επιχείρηση να ξεπουλιέται στη τιμή μερικών εξοχικών κατοικιών στη Μύκονο, στη Σαντορίνη ή στο μπάτζετ μιας μικρομεσαίας ευρωπαϊκής ομάδας ποδοσφαίρου είναι σοβαρός λόγος προβληματισμού τουλάχιστον του κόμματος. Και αν κάποιες άλλες κυβερνήσεις (είναι βέβαιο) πέρασαν τη θηλιά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στα πλαίσια του πελατειακού κράτους και της διασπάθισης του δημόσιου χρήματος μαζί με τους γνωστούς καρεκλοκένταυρους συνδικαλισταράδες, εμείς κλοτσήσαμε το σκαμνί. Αυτό μπορούσαμε μόνο να κάνουμε; Τελικά είμαστε όλοι ίδιοι; Πού βρίσκονται οι εσωκομματικές λειτουργίες; Συγγνώμη ξέχασα, ελληνικό καλοκαίρι, θα έχουν πάει στην παραλία κι αυτές.